Vikings, de serie die episch een nieuwe definitie geeft.

Een verhaal gebaseerd op een oude mythe uit Scandinavië. Schitterende filmlocaties, zeer goede acteurs en een weerzinwekkend verhaal. Ik durf Vikings te vergelijken met Game of Thrones. Waar Game of Thrones een zeer grootschalig verhaal laat zien, laat Vikings een even gaaf verhaal zien op een veel kleinschaligere manier.

Minder personages, minder locaties, minder families enzovoorts. Dit doet de serie Vikings alleen maar ten goede omdat het verhaal logisch is, makkelijk te volgen is, en toch zeer indrukwekkend is.

Ik zal even iets vertellen over het verhaal (zonder te spoilen uiteraard). Het draait allemaal om Ragnar Lothbrok, een man met ambitie en een man met een vrouw waar je U tegen zegt met een kwijlende mond. Ragnar is visser van beroep maar hij zoekt uitdaging en avontuur, daarom komt hij met een ogenschijnlijk onmogelijk idee. Vindt hij hiervoor mensen die in hem geloven? En wordt hij in staat gesteld om zijn honger naar avontuur en uitdaging te stillen? Dat zijn de belangrijke vragen die spelen voor Ragnar.

Naast Ragnar speelt er een ander erg belangrijk persoon in de serie, namelijk Rolo, de broer van Ragnar. Rolo is een rebels typetje en zal zorgen voor de nodige psychologische spelletjes met de kijker. Buiten deze twee personen zijn er nog veel meer personages met hun eigen specifieke eigenschappen, die samen een erg sterk geheel vormen in de epische mythe van Ragnar Lothbrok.

Dit is je kans om een kijkje te nemen in het wereldje van de vikingen, en ik kan je garanderen dat je achteraf zal denken: Waarom hebben we het met geschiedenis over de f*cking prehistorie gehad als de vikings ook een onderwerp hadden kunnen zijn?!

Ik zou zeggen, zorg dat je zo snel mogelijk begint met kijken! Seizoen 1 is al helemaal uit en seizoen 2 is nu lopende, elke donderdag wordt de nieuwste aflevering uitgezonden op History Channel.

Volg Beacon Media op social media voor dagelijkse nieuwsfeitjes, humor, en andere zaken omtrent series en films!